Vab period.

Denna vecka har varit en slita sig i håret vecka. Gumman fick feber söndagskväll och inte varit pigg sen dess. Nu när hon är sjuk så är det antingen jävligt tidiga mornar eller vara uppe hela natten då gumman inte riktigt vill sova alls. Natten till igår vaknade hon runt 12 tiden och ville verkligen inte somna om, efter en massa bökandes fram och tillbaka i hennes säng, våran säng så la jag henne i resesängen framför teven och tillslut slocknade hon då var väl klockan runt 5.
Idag vaknade hon vid 4 tiden och tyckte det var morgon, tyckte då inte jag så la henne mellan jag och Marcus. Trodde hon skulle somna om men kort stund efter så börjar hon kliva fram och tillbaka över mig..... Tackar gudarna för att det finns kaffe,kaffe är något jag fått hinka i mig dessa dagar för att vara människa. 
Hennes humör har verkligen varit upp och ner på de också. För minsta lilla man sagt åt henne har hon brustit ut i gråt. Matlusten är totalt borta på de också. Nu har hon då ingen feber men istället då fått en jävulst hosta. 
Något dagis blir det inte förrän hon är helt frisk. Förhoppningsvis blir frisk i helgen. 
Inte lätt då de små är sjuka. 

Nu när man varit hemma har man då hunnit med alla hus sysslor. Skönt att få det bortgjort då man jobbar i helgen. 
Då får Marcus ta hand om det lilla monstret fast då är hon väl den där goa och glada Elisabeth med han. 

Annars rullar allt på som vanligt med jobb och försöka hitta på så mycket som möjligt de helger man är ledig. 😊 
Inte mycket nytt att komma med från våran sida heller.

Har börjat planerat lite inköp åt lillan så vi kan roa oss ute på gården de soliga dagarna som förhoppningsvis är ofta denna sommar. 😊 
Hon har ju redan en gungställning så då måst hon ju få en studsmatta och även någon slags pool. Vi har ju då en hyfsat stor tomt så man borde ju lyckas få plats med mycket. 

Sen måste jag bara tipsa om en film som jag och gubben glodde på förra veckan, En man som heter Ove! En av det bästa svenska filmer som gjorts. Jag satt och grina genom halva filmen för att den bara va så bra. 😊 

Nu ska jag fortsätta städa sen är det bara försöka få ihop någon slags middag. 

Hade 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0