Snart April

Denna månad har gått riktigt fort är ju faktiskt redan april imorgon och snön försvinner mer och mer för varje dag. Är så härligt med våren på många sätt dock är det ju halkan och allt grus som gör den lite mindre bra.
Men det bästa är att man nu blivit så mycket piggare då man faktiskt får se solen och framförallt att det är ljust tidigt på morgonen och länge på kvällen. 

Påsken har hunnit vara den också. Jag hade ju självklart min jobbar helg då men fick vara ledig fredag och på lördag då jag slutade blev det en sväng till Granudden och en skotertur hem så nog har man fått njuta lite av påsken också. Skönt att man hann med en sista sväng i pulkan. Åkte ju sjävklart på denna förkylning som går också vilket gjorde att jag sov större delen av fredagen. Påskveckan på Coop tog knäcken på mig, folk handlade i mängder hela veckan och mycket att hinna med för oss så att slappna av och bli frisk hann man ju inte riktigt med så på söndagen bröt förkylningen ut helt. Jobbade ändå hela söndagen men har nu istället varit hemma hela veckan. Har haft riktigt ont i kroppen så för en gångs skull är man hemma någon dag extra för att bli helt frisk. 
Börjar då äntligen känna mig bättre, kroppen gör inte lika ont. 😊 

Marcus har också varit hemma nu i 2 dagar då han avslutade sin skoterkörning med att klämma fast handen mellan ett träd så han har haft ganska ont. Dock är ju han nu på jobbet igen och är tjurig. 

Gumman har ju fått vara hemma med oss dessa dagar, hon fick sig ett litet påsklov ett som kanske inte varit så jätte roligt men vi hade tänkt åka till stan på lördag så hon får leka på Leos. Bara ta en liten familjedag och mysa. 😊 


Eftersom senaste veckorna med sjukdomar och mycket jobb har man knappt hunnit med något alls här hemma så har försökt tvätta varje dag nu och håller på att städa huset nu så det blir vår fint i hemmet. Har flyttar lite på gummans leksaker också så vi får lite mer plats i vardagsrummet. 😊 
Sen då gumman ska sova blir det att sätta sig ner och kolla runt på lite nytt till huset känns som det verkligen behövs. 

Från det ena till de andra så är det ju även Tors 3års dag idag!!! Det är helt otroligt att han redan är 3år... Allt går för fort, Självklart ska jag och gumman iväg och gratta han en stund ikväll. Man kan ju inte missa en stor killes kalas. 

Nu måste jag försöka städa klart medan man har någon ork kvar. 

Hade 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0