Nytt år.

Här går det undan då både jul och nyår har hunnit vara, snart har även första månaden på 2016 passerat. 
2015 var ett bra år, ett år med mycket roligt innehåll, skratt och äventyr.
Känns som att 2016 kan bara bli bättre då 2015 slutade precis som man ville. 😊

All julrusch på jobbet har avtagit och blivit till det lugna vilket gör att man inte har fulla veckor med jobb längre men gör inte så mycket då jag istället fått ett litet längre vikariat på gummans förskola. Så ska vara där på lite olika avdelningar i några veckor framöver så känns skönt att dagarna kommer fyllas med jobb. Dessutom är ju tiderna så olika så blir inte allt för långa dagar för gumman heller. Sen är det ju riktigt kul att få jobba med barn igen och denna gången slippa känna sig så trött,illamående och stor, då jag jobbade sist var jag ju gravid,var inte så lätt att jobba med ett gäng barn då. 
Är ju inte dumt med 2 jobb heller. 😊 

Äntligen får jag också hämta gumman och inte bara lämna henne. 
Lite lyx att vara så pass nära henne vilket underlättar vid lämning och hämtning. 😊 

Idag har vi spenderat förmiddagen ute med att skotta lite snö och åkt lite pulka. Bara passa på att vara ute då det är så pass milt ute igen. 
Hon har ju inte fått vara ute mycket alls då det varit så otroligt kallt ute. 


Nu sover hon och medan hon gjort de har jag fixat lite med försäkringskassan, a-kassa och arbetsförmedlingen. Är så mycket man ska fylla i och komma ihåg att skicka in. 

Känns som skönt att veckorna kommer bli till de vanliga med jobb och dagis, inte massa röda dagar hit och dit vilket gör en enbart förvirrad vilken dag de är. 
Nu längtar vi till påsken och våren istället. 😊 
Måste dock försöka stöka bort julen i veckan. Är ju roligare att plocka fram än att stöka undan. 

Nu ska jag snart ta och väcka gumman för lite mellanmål.

Hade 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0