Måndag

Blev en kort arbetsvecka förra veckan, 1 1/2 dag resten vabbade jag då Gumman åkte på feber förra söndagen från ingenstans så då var vi hemma måndag och tisdag. 
De dagarna var hon hur pigg som helst och ingen feber men man vill ju inte chansa och he iväg henne på dagis om febern skulle komma tillbaka. Onsdag fick hon vara ledig då jag började senare så Marcus fick sluta tidigare och även då var hon pigg så torsdagen fick hon fara på dagis. 
Dock så åkte hon på feber igen torsdag eftermiddag så var bara att hämta henne och hem igen för vabb. Sen dess har hon inte varit riktigt iform och inte varit matfrisk alls, i lördags kom svaret då hon fick magsjuka så vi fortsätter vabba även denna vecka och jag hoppas vi blir av med detta snart. Än sålänge har varken jag eller Marcus åkt dit och gumman har tack och lov bara spytt 1 gång. Men hon är fortfarande inte matfrisk och dålig i magen så vi håller oss hemma tills det är över. I övrigt är hon faktiskt sig själv vilket är skönt.
Man går ju som bara runt & väntar på att åka dit själv då flera våran omgivning har haft det eller har det. Känns som man inte riktigt kan komma undan det då det går magsjuka för fullt i detta samhälle. Dessutom är det ju vabbruari vilket märks väldigt tydligt. 

Denna helg har då varit väldigt lugn med andra ord, den enda som tagit sig ut ur huset är Marcus han for en sväng med skotern i lördags. Annars har vi för det mesta varit hemma. Lyckades då storstäda huset lördagen men blir nog återigen en storstädning då gumman blivit bättre. 😊 

Igår var det ju alla 💜- dag, den var väl inte allt för märkvärdig då vi sov typ hela eftermiddagen och mot kvällen blev det pizza och serier men mer än så behöver det faktiskt inte vara heller. 
Vi fick då ändå världens finaste hjärta av Elisabeth som hon hade fått göra på dagis.


Jag grät en liten skvätt då jag fick se denna och började gråta lite mer av texten. 💜
Goa unge, kommer spara varenda grej hon gjort allt är ju så fint. 
Har inte kunnat plocka bort de hon gjorde innan jul heller. 

Annars förutom allt vabbande är det som vanligt med jobb och så. Händer inte så mycket mer.
Detta är ju även min sista vecka på nyborgs får se om jag lyckas jobba de dagar jag har kvar bara. Börjar ju om på Konsum på torsdag om vi nu blir av med magsjukan från detta hus vill säga. 😊

Nae nu ska jag lägga mer ner i soffan och glo på vampire diaries tills gumman vaknat från sin tupplur. 

Hade 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0