Lördag

Att vakna och ha söndag idag fast det faktiskt är lördag är ju underbart, helgen blir så mycket längre. 😊 

Dagen började ju toppen med en tur med skotern till vittjåkk och gumman tycker fortfarande det är roligt att åka pulka. Nu kan hon ju även sitta själv. 
På vittjåkk passade vi på att luncha och dra gumman i bobben en liten sväng. 
Påvägen hem fick Marcus åka medan jag körde. Jag har inte kört på flera år men förstår inte varför för det är ju faktiskt jävligt kul. 😊 
Vädret kunde ju fått vara lite bättre men det var ändå så härligt att komma ut och göra något annat än sitta inne.


Nu sover gumman vilket är förståligt efter en toppen dag som denna. 
Hon är även nu helt frisk och hennes matlust är mycket bättre än innan magsjukan kom så hon lär ju då äta upp det hon tappat efter dessa 2 veckor. Att man nu helt plösligt kan bli glad för en blöja med vanligt bajs trodde man ju inte riktigt men så är det ju att vara förälder men glädjs verkligen av det lilla. Man blir glad av så mycket som kan vara lite konstigt för andra. 

Ska snart ut med våran gris och sen bege mig till mamma som bjuder på grillat. 😊 
Vad jag längtar efter att få äta grillat igen kan ju vara en av det bästa maträtter som finns och nu när våren är nära så måst man ju bara börja lite smått att dra fram grillen. 

Denna helg ska njutas till fullo eftersom jag börjar om att jobba helg nästa vecka och kommer göra det varannan vecka ett bra tag framöver så bara passa på att göra en massa roligt de helger man inte jobbar. Tack och lov är det faktiskt roligt att jobba helg på Konsum, tror jag är en av de få som tycker det men helger där är faktiskt roliga och det är mycket tack vare toppen arbetskollegor. 

Nae nu måst jag ut med go vovven och sen bege mig till mamma. 

Hade 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0