Ledig dag

Idag är vi ledig och det har varit väldigt skönt dock blev det ingen sovmorgon då gumman hade tid hos BVC kl 8 imorse så var bara att kliva upp. Hon hade sin 18 månaders kontroll så hon fick en liten spruta i armen också. Hon följer fortfarande sin kurva riktigt bra vilket är skönt eftersom hon varit sjuk så mycket den senaste tiden lite nojig att hennes viktkurva skulle ändras men hon har lyckats äta upp sig igen. 
Sprutan gick tack och lov bra något sur men så fort sköterskan var klar slutade hon vara grinig och arg. 😊 

Annars idag har vi tagit det ganska lugnt, har ju blivit vinter igen och snön vräker fortfarande ner men det är ju april och riktigt Aprilväder ute så man kan ju som inte förvänta sig så mycket men vi vill ha sommar nu och inte slask. 
När man nu även är ledig så är det ju bara passa på att tvätta och städa de dagarna så hemmet inte är ett konstant kaos. Men dum som jag är la jag mig i sängen efter jag lagt gumman för hennes vila så jag somnade ju självklart och vaknade vid 3 tiden.. Bra planering här!!
Men lyckades då dra en ragg med dammsugaren och andra tvätten är igång så lite fick man ju gjort idag. 


Helgen som varit spenderades på Leos i Skellefteå och hunnit med lite uteaktiviteter här hemma. Elisabeth blev överlycklig att få leka runt i bollhaven. Hon var då en trött tös efter lite bus. 
Nu till helgen jobbar jag ju men det hinns nog med nå trevligheter efter jag slutat på lördag. 😊

Igår somnade Elisabeth faktisk i min famn i några försök att få henne att somna i sängen men tillslut somnade hon på min mage medan jag låg och strök henne i håret. Var verkligen evigheter sen sist hon somnade i famnen och alla som har barn vet hur mysigt det är. 💜

Nu ska jag ta och röra ihop en pannkaka till middag sen får vi se vad man skulle ha hittat på resten av denna eftermiddag. 
Imorgon börjar jag halv 12 så då har vi faktiskt sovmorgon vilket betyder att man inte behöver lägga sig tidigt och då kan man ta igen alla program man inte orkat hålla sig vaken för att se om kvällarna. 

Nae nu middag!

Hade 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0