Sista veckan

Känner mig inte allt för flitig att skriva hära men ibland så får jag något ryck och skriver några rader. 

Ja vad har hänt sen sist jag skrev?
Har hunnit vara en sväng till stan med mamma för att inhandla lite vinterkläder till gumman så nu är hon mer eller mindre redo för denna vinter. Spenderat mycket tid med gumman såklart, myst med syrrans lilla goa unge och längta ännu mer efter ett litet syskon till gumman. 😜

Denna helg har vi myst till serier och även hunnit med en middag med våra vänner i BB sen en söndag med bingolotto och mys. Älskar helgerna då Marcus är hemma och man bara spenderar kvällarna framför teven med serier då gumman somnat. Helgerna Är typ den ända lediga tid vi får med pappan i huset då han har så mycket skruvning om veckorna så helger är verkligen guld. 😊 

Nu är det måndag igen och vi har även ställt om denna klocka vilket jag kan tycka är jävligt onödigt. Tyckte att Elisabeth vaknade bra tid igår då klockan ändå var 8 men insåg sen att klockan inte alls var 8 utan 7. Gårdagen kändes jävligt lång och gumman var övertrött av för lite sömn vilket gör att hon inte var på ett toppenhumör som hon annars brukar vara. 
Hon har verkligen ett väldigt tjejigt humör så trottsen lär bli en mardröm med henne. Tur hon är jävligt söt så vi lär nog överleva det. 😜

Idag har vi spenderat dagen med mamma, syrran och hennes barn. Vi har faktiskt varit på biblan vilket gumman tyckte var roligt sen blev det en liten fika på Sveas. Efter de var gumman väldigt trött och slocknade fort då vi kom hem. 
Hon sover återigen och jag vill faktiskt göra de jag också. Inte bra det här med att ställa bak klockan, känns inte rätt att lägga sig nu känns helt fel men skulle ändå vara jävligt skönt. Marcus är ju ändå och skruvar så har ingen som riktigt kan roa mig så man håller ögonen öppna.

Nu är det även enbart en fjutig vecka kvar tills gumman ska skolas in på dagis och bli en ännu större tjej. Jag kan fortfarande inte förstå hur fort denna mammaledighet har gått!! 
Kommer kännas väldigt konstigt att man helt plösligt ska hämta och lämna på dagis om dagarna. Varför ska våran älskade tös växa och bli stor så fort? 
Men kommer nog bli bra då vi kommit in i det och förhoppningsvis är gumman trött efter en dag på dagis där hon får busa med andra barn och leka med andra leksaker. 😊

Nae nu ska jag nog ta och göra mig nå kvällsfika och sen ut på en kvälls kiss med Akilles sen blir det nog sängen. 

Hade fint. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0