Måndag

Åter igen måndag och så fort den är över smäller veckan till och helt plösligt är det helg igen. 😊 

I helgen har vi hunnit med lite bus i granudden om fredagen, en lugn och härlig lördag och en söndag som spenderades större delen av dagen i missen. Kort och gott om de. 

Gumman som traskar runt ute på gården i Granudden. 💜

Idag har vi hunnit vara en sväng på förskolan, blev dock bara en kort dag vilket kan behövas då hon var sjuk torsdag och fredag.
Imorgon blir det en liten längre dag och då ska jag även gå iväg en sväng så förhoppningsvis kan jag lämna henne helt på onsdag fast då bara en timme. 😊 
Kanske man hinner upp på arbetsförmedlingen och surra lite, känns väldigt konstigt att de är sista veckan som mammaledig med denna lilla tös, att man återigen ska ut i arbetslivet och gumman ska spendera sina dagar på dagis.
Håller tummarna att jag får de besked jag vill i ha denna vecka på de också men än kan man inte riktigt hoppa av julbel. ✊
Väntar spänt på ett svar!!!

Snön har även hittat hit så nu blev marken helt plösligt vit men den är efterlängtade särskilt nu efter denna helg då man halkat sig fram överallt då man gått ut med djuren. Blir ju även så mycket ljusare ute om kvällarna. 
Marcus är nog överlycklig då han köpt sig en ny skoter så jag och gumman får åka pulka även iår. 
Nu längtar man allt mer till december och jul som ska spenderas med våra underbara familjer och iår med ännu mera barn. Snön gör ju att julkänslan kryper fram lite smått, snart åker väl att julpynt upp på de också. 

Nu måste jag gå och kolla kladdkakan som gottar sig i ugnen. Tappade orken att göra någon i helgen då det var kladdkakans dag. Blir perfekt efterätt till dagens middag som mamma skulle bjuda på. 

Ha en fin dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0