Måndag

Inget jobb för mig idag så gumman får sig en kort dag på dagis. Känns konstigt att vara hemma utan att ha henne springandes överallt men ska ju snart iväg och hämta henne.
Något hjärtskärande är det ju att gå iväg då hon gråter men det går ju över tack och lov men det är så jobbigt ändå. 
Idag skulle de vara ute så får se hur de gått då jag hämtar henne, hon tycker det är riktigt roligt att vara ute i snön så hon har säkert haft kul ute på dagis också. 😊 
Vi har ju som bara varit inne under inskolningen så är ju första gången ute för henne men finns ju ännu mer barn att leka med då. 

Har då lyckats he igång en tvätt sen jag kom hem igen efter de blev jag riktigt slö så har legat i soffan och vilat lite så kanske man har mer energi i eftermiddag.
Måndagar är så otroligt sega så man vill inte göra annat än att sova bort hela dagen. 

Helgen har passerat och vi har väl inte gjort allt för mycket, jag och gumman har bott hos mamma då hon åkte till Norrköping över helgen så vi har spenderat mycket tid där. 
Blivit lite serier och filmmys dock har jag varit så otroligt trött om kvällarna i helgen så man har inte suttit uppe hela natten som man ibland kan göra. 
Årets första skottning har man också hunnit med inget man precis hoppar av glädje att måsta göra men lär ju snöa mer så bara inse de med. 


Funderar på om man skulle börjar med nå julpynt denna vecka är ju faktiskt lite mer än 2 veckor kvar till 1a advent så borde ju vara lagligt att börja lite smått med de. Många har ju redan börjat och de ser ju så mysigt ut med all julbelysning. 

Nae måst dra mig från denna sköna soffa och försöka göra någon nytta då man ändå är hemma. 😊 

Hade 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0