Godmorgon

Fredag idag såååå underbart.!!!!

Vi har fått i oss lite frukost och ska väl ta på oss nå kläder för en promenad med hundarna. 
Blir en rask promenad idag dels för att det regnar men tänkte även att det kunde bli dagens uppvärming till träningspasset jag tänkte köra igång efter vi kommit in. 😊

Då gumman tagit sin förmiddagslur så hade jag tänkt ut på samhället och gör lite ärenden. Annars blir det att fortsätta städa då jag började lite smått igår. Passar ju perfekt med en liten inne dag då regnet öser ner från & till.

Gårdagen spenderades också hemma större av delen. Vi fick Tor på besök efter lunch så gumman blev otroligt glad att se kusinen springa runt. 😜
Mamma tyckte vi kunde snöra ihop en fruktsallad till mellis vilket vi gjorde så då tänkte jag pröva göra en nyttig chokladpudding på kvarg och kakao till de, blev första och sista gången, jävligt äckligt.!! Är inte så förtjust i vanlig chokladpudding för den delen heller men detta var hemskt. 😲

Mot kvällen blev det en sväng på klubben för att bära bort lite skrot och de hade även hunnit måla huset med lite spillolja, vilket lyft det blev nu börjar det komma igång allt mer. 😊 
Gjorts en hel del där nu den senaste tiden. 
När vi kom hem gjorde jag ett tappert försök att få gumman att sova i tid men icke. Hon har blivit svårsövd återigen så man får kämpa ett tag innan hon somnat. Börjat ge henne välling ihopp om att hon ska bli tröttare, slappna av men funkar inte så bra. Får kämpa i någon dag till så kanske man tillslut får henne att varva ner så fort hon får välling. 

Då hon äntligen hade somnat kunde jag äta mitt kvällsmål med keso och äpplen, guuu så sjukt gott det är. Kan äta det alla mål om dagen.!!
Varför tänker man inte på sånt annars istället för att äta typ en bulle till mellanmål så finns ju detta vilket är mycket godare och nyttigare. 


Mycket bättre än det där jävla kvarget som man kan tycka om ibland men för de mest blir det denna måste spy känsla. 😉

I onsdagskväll fick vi även efter typ hundra år ut bmwn på blocket så nu är det bara vänta och se om vi får iväg den. Just nu har vi en bilpark på gården. En bil mindre skulle inte skada med andra ord. Fast lite bilar lär vi nog aldrig ha på denna gård.! Om Marcus får bestämma. 😒

Nae nu är det ju nästan bra väder ute, bäst att he sig ut innan nästa regnil kommer. 

Ha en fin fredag. 



Kommentarer
Postat av: Sara Bakke

du kan ju göra smoothi med samma saker, jätte gott med lite vaniljpulver i. Bruka ställa smoothien i frysen en stund så man kan äta med sked ☺️

Svar: Tusen tack för alla tipsen, vaniljpulver har jag ju provat men inte låta det vara i Kvargen ett tag så det ska jag definitivt prova. 😊
Thea

2015-05-08 @ 20:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0