Soliga Lördag ⛅

Dagen har börjat jävligt segt har inte orkat lyfta arslet allt för mycket. 
Men efter ha lagt ut gumman, tagit en sväng med hundarna och skottat lite av gården börjar äntligen orken komma smygandes. 😊 
Solen skiner då idag så humöret är på topp och när gumman vaknar blir det iväg på samhället för att handla en massa gott för ikväll hade jag tänkt vi skulle ha en riktigt mys lördag. Ska snöra ihop planka till middag på de också. 😊

Gubben har åkt iväg för att jobba lite så han blir väl borta i några timmar. 

Gårdagen var även den seg till en början men skyller på vädret, grått och trist ute kan verkligen slöa ner en. Så blev en dag med tvätt och lite städning.
Man gör ju inte annat än dammsuger då djuren och vi drar in en hel del grus. 
Mot kvällen blev det Lappis och grillbuffé med ett gäng sen drog marcus iväg och bastade medan jag gumman for hem och la oss. Ides rent inte hålla mig vaken. 
Gumman blev ju även 8 månader igår och börjar nu dra sig upp efter saker. 😊
Perioden med hjärtat i halsgropen har bara börjat så ska nog klä henne i skyddskläder så hon inte slår sig.😜 Går otroligt fort när de väl har lärt sig hur saker funkar och inget stopp finns det heller, de förlitar sig på att mamma och pappa alltid ska stå bakom dom för att ta emot om de skulle ramla. 
Full fart i henne har det då varit hela morgonen önskar hennes energi kunde smitta av sig på mig också.! Förstå hur mycket man skulle få gjort om man bara hade en liten gnutta energi som hon. 😊 

Nu måste jag he mig ut och skotta klart gården då bilen inte längre är ivägen. 

Ha en fin lördag. 💕










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0