Lördag

Idag är det då Sveriges nationaldag och älsklings födelsedag. Tror han fyller 28 den lilla gammgubben. 😉
Inte lätt att hålla koll på alla åldrar vet inte hur gammal jag är ens. Men åren går för fort de har man iaf stor koll på. 

Blev en ute dag igår först och främst hjälpte jag mamma snygga till hennes buskar på gården. När vi sen var igång tog jag sågen och gav mig på våra döda träd på gården, var ju lättare sagt än gjort men fick bort en hel del faktiskt enbart med kvinnokraft och sågen då såklart. Blev ett härligt träningspass, dock svor man ju en hel del då kvistarna var överallt, fastna i håret, höll på snubbla över allt, peta ut ögonen och en såg jävel som fastna då och då men jag vann då över dessa vidriga fula träd. Kan inte fatta att man inte vill ta hand om sin gård då man bor i hus,kärlek är inget denna gård precis fått på många år vilket gör att det ser ut som en spökgård. Förhoppningsvis växer det ut nya fina träd/buskar som blommar fint. 
Då jag bråkat klart med de tog jag mig en promenad till Marcus jobb och resten av fredagen blev att spendra ute på klubben plus en tvär sväng till Granudden och hämta lite gråplank. 
Känns jävligt dumt att jag var vaken allt för länge igår då jag är jävligt trött idag. Gumman har då tack och lov sovit bra inatt så man klarar av att vara människa. 😉

Kom in från en promenad för en liten stund sen så nu sover gumman och jag sitter i badet. 
Ikväll om nu gumman fortsätter att hålla sig pigg så blir det ut på klubben medan hon åker med till missen me farmor och farfar. 
Men innan man drar ut mot klubben blir det en liten förfest med några tjejer vilket säkert blir jävligt kul. 😊 

Synd att vädret inte kunde hålla sig fint denna dag, blir mest troligt regn hela kvällen men det är ju bara gilla läget. 

Är ju även bilträff idag men det blir nog första året på länge man inte tänkt dit men tror nog inte man missar så mycket. Är oftast samma bilar varje år. 

Nu ska jag fortsätta bada en stund sen blir det en kaffekopp så man kanske vaknar till liv idag.

Ha en fin nationaldag!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0