Måndag

Måndag idag då och jag håller på att städa bort julen men tösen vill inte riktig somna så det tar sin tid att få bort allt & upp med nya lampor/gardiner. 
Typiskt att det ska vara så kallt vill inte ha henne ute i vagnen då det är -28, hon har ju börjat sova bättre ute än inne. 
Hon små sover bara inne nu förtiden men går inte att göra så mycket åt det får ta sin tid att få upp allt. 😉

Friskt är det då så idag blir det inte långa promenader med vovvarna tur de är snabba att göra sina behov såna här dagar, de vill in lika fort som jag. ☺️
Verkar då ska bli svinigt kallt hela veckan så jag lär ju då hinna städa, tvätta & stöka på som jag inte riktigt hann med förra veckan. Men när man är mammaledig har man faktiskt tid att skjuta på saker och ting, ja iaf visa saker. 😝

Helgen har varit riktigt lugn vi har inte gjort mycket alls bara varit en helg med familjen & massa mys så kan inte klaga.
Skottat är väl typ det mest ansträngde man har gjort på hela helgen. ☺️
Känns som det var de enda jag gjorde förra veckan plus ut & gå med alla djuren. Nu är då mamma hemma igen så nu har jag bara våran gård & djur att tänka på. 😊
Men fick mig då några träningspass av all snö som kommit. 

Jag har även bestämt mig att köra en månad utan godis, chips, dricka, ja typ inte stoppa i mig en massa godsaker helt enkelt. 😁 Start idag så ska göra allt i min makt att hålla mig ifrån sötsakerna till den 12 februari... 
Får se hur länge man lyckas hålla sig från men finns ju mycket annat nyttigare allternativ om man skulle få enormt sötsug. 👍 
Tycker ju faktiskt om frukt och blivit galen i bubbelvatten vilket jag faktiskt tycker är godare än dricka. 😊
Så förhoppningsvis ska de gå bra sålänge Marcus låter bli att frestas med allt. 

Nae nu har gumman somnat om så jag ska fortsätta stryka gardiner ( så jävulst tråkigt ) men måst ju då det legat i kartong i några månader.. 

Ha en bra dag hörrni.! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0