9 Månader


Denna underbara tös har funnits i vårat liv i 9 Månader idag, nästan lika länge som hon låg i min mage har hon nu varit utanför och förgyllt vårat liv och gjort det till det bästa. 💕

Helgen har kommit och gått men den har varit trevlig men samtidigt jobbig. Elisabeth har inte varit sig själv alls och verkligen inte varit pigg, det som mest troligt spökat va 3 dagars febern som många bebisar får vid hennes ålder. 
Våran annars otrolig glada tjej har mest sovit och under hennes vakna tid har inget nästan varit bra så det har tagit på våra krafter att se henne sjuk och inte alls sig själv. Men förhoppningsvis har det gått över nu då hon idag varit på ett strålande humör, hennes ögon ser mycket piggare ut och det har varit full fart.
Älskade unge vill bara att eländet ska vara över nu. 

Annars har helgen bestått av vinprovning med mamma i akkakåtan ( som jag inte ens visste om att den fanns ) var iaf en känd vinexpert som hade själva vinprovning, var då sjukt goda viner och en riktigt trevlig kväll med en jävligt god middag på de. 
Marcus och några av våra vänner körde en grillkväll hemma hos oss och då jag kom tillbaka drog vi en sväng på rolles. 
Gumman fick åka iväg till farmor och farfar så det fick rå om henne till igår vilket nog behövdes för hon sov från 8 på kvällen till 4 för att äta och sen somnade hon om till 8. Hon har aldrig sovit så bra. Det är ju så typiskt att hon sover som bäst hos mor och far föräldrarna. 😊
Våra barn är så lyckligt lottade att ha så fin mormor, farmor och farfar som mer än gärna ställer upp som barnvakt. 💞

Fast lilla gumman sov borta så kan man ju ändå inte sova länge man vaknar ändå tidigt och väntar på att klockan ska gå. 
Men en liten utekväll med våra vänner var riktigt trevlig men nog saknade man go gumman. 
Gårdagen bestod av att ligga framför teven mest hela dagen och bara rå om Elisabeth. 
Tack och lov sov hon bra natten till idag också så sömn är verkligen något hon har behövt efter denna feber eländet som kommit och gått i några dagar. 
Då hon somnade gjorde vi ett tappert försök att se Gotham, Marcus var vaken men jag somande till några gånger så kl 9 var jag i säng igår då jag var jävligt trött så idag har jag faktiskt kännt mig något utvilad. 😊 
Dock så var vädret så trist på morgonen så någon sorts energi fanns inte till att göra något, sov en stund istället då gumman sov. 

Men vi drog iväg med mamma till Granudden en sväng efter lunch och gjorde lite ärenden på samhället så helt plösligt var klockan 5, denna dag gick fort trotts man var trött och seg mest hela dagen. 

Kvällen har bestått av mys och lek med gumman och nu blir det lite tv innan sängen. 
Vill helst få mer gjort imorgon. 😉

Nu är det slut svamlat.

Hade 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0