Torsdag

Passar på att skriva ett litet inlägg medan tösen sover så sött. 💤

Våran älskade Goa ungen blir 4 månader idag så snälla någon stanna tiden för det går för fort.
Nu får vi ju börja lite smått med smakportioner men tror jag ska vänta ett litet tag med de, är ju ingen brådska precis men ska bli spännande att se hur hon kommer reagera på de.


Hon har börjat skratta allt mer men än så länge är det bara jag som fått höra hennes underbara skratt så man bara smälter av lycka då ett stort leende & världens gulligaste skratt kommer från henne. 💕
Barn skratt är ju så underbart att höra på (dock inte i skräckfilmer då blir man livrädd istället.) ☺️

Vi har hunnit med ett besök hos BVC idag också och hon följer sin kurva som hon ska, växt och gått upp i vikt. ☺️
Fick dock lite smått panik då den nya BVC sköterskan sa att hon gått under hennes kurva som hon följt på pricka sen hon föddes men hon sa ändå de såg bra ut så jag tänkte väl som inte mer på de förrän de kom in en till tant och som då började ifrågasätta om gumman varit nöjd den senaste tiden, om jag kände att jag hade mindre mjölk än vanligt plus lite mer frågor på de som fick mig i lite smått panik att hon inte fått i sig tillräckligt med mjölk.!!!
Hon sa ju nyss att de såg bra ut?? De stod som nå frågetecken då jag sa att gumman inte varit missnöjd alls då hon ätit på som vanligt.
Skulle då få en ny tid om 2 veckor för att se så hon går upp i vikt som hon ska  och just då jag fick en tid av den enna så kom den andra och sa att hon gjort fel. 😡
Så i slutändan följde hon visst sin kurva som hon ska.!!! Tack och lov.
Vafaaan skrämma mig sådär eftersom jag verkligen inte vill sluta amma då jag tycker det funkar väldigt bra. 
Nästa besök blir istället om en månad & då är det spruta igen så jag gruvar mig redan för de.. 

Annars har vi inte gjort så mycket denna dagen, varit ut & handlat, fixat lite julklappae och sen myst i soffan och på ett tag ska vi hämta Marcus då jag fått ha bilen idag. ☺️

Imorgon blir det iväg och inhandla ännu mer julklappar i stan med mamma så ska bli spännande och se om tösen kommer vara på bra humör under all shopping. 😁
Inget långsov för oss imorgon.

Ha en fin torsdagkväll. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0