Tisdag

Redan är vi inne i november månad och den har börjat helt okej faktiskt. 😊
Helgen har varit bra och som vanligt rusat iväg men vi fick som en extra lång helg då Marcus tog sig en extra ledig dag & var hemma med oss igår. 
Så vi var mest inne hela dagen och såg på så mycket bättre, helt klart en extra mysig måndag. 

Gumman tog ju sina första sprutor i fredags och fy fan vad de tog ont i mamma hjärtat då hon fick sprutorna. 
Trodde hon skulle få en bara men icket de var 2st så blev extra jobbigt. Var en himla tur jag tog med mamma för jag hade aldrig klarat av att hålla i henne mot hennes vilja då jag vet att det är väldigt obehagligt med sprutor Jag blev tvungen att kolla bort istället. Känslig som jag är var jag väldigt nära på att börja gråta också för lilla gumman är inte ledsen ofta och när hon väl är det så blir det extra jobbigt vill ju verkligen inte att hon ska ha ont. 
Men som tur var blev hon på bra humör kort efter plus att hon klarade sig från febern vilket var väldigt skönt. 😊

Idag har vi inte gjort allt för mycket, varit en sväng på samhället med mormorn sen la jag henne i vagnen och for ut med vovvarna en sväng så hon skulle somna då hon inte sovit mycket alls idag.
Hon somnade då ganska fort och sover faktisk än. Men måste nog väcka henne snart så hon sover inatt också. 😊

Imorgon blir det en sväng till granudden så måst plocka bort lite bebiskläder som tösen inte längre kan ha att ta med så vi får lite mer plats i förrådet då vi svämmar över av barnkläder. 😜
Fyndade lite vinter & vår kläder till henne idag också som knappt såg använt ut på rödakorset. 
Tror jag ska ta med mig barnvagnen och ta en liten promenad där också för det är faktiskt otroligt mysigt i granudden/pjesker.
Ska även försöka gräva fram sparklådan som finns någonstans i ladugården så vi kan ta sparkturer med vovvarna i vinter. 

Nu vakna gumman. 😊

Ha en fin kväll.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0