Pust, pust!!

Inte mycket ork kvar i denna kroppen det känns verkligen att man bär på några extra kilon då man är ute och motionerar. Sparkturerna/promenaderna blir allt mer tyngre och man blir verkligen andfådd direkt man kliver ut genom dörren typ. :)
Men trots det är de väldigt skönt att komma ut och röra på sig så kom just in från en liten sparktur med hundarna. 
Tur man bor nära en skoterled för just nu är det perfekt att både gå och sparka där efter.
Sen är det en himla tur man har Akilles som verkligen drar en upp för branta backar, tur jag har dessa 2 underbara djur som faktiskt får mig ut och gå om dagarna. :)

Medan jag då pustar ut i soffan så tänkte jag passa på att skriva lite i bloggen som har fått vila under helgen, har tänkt skriva några gånger men det har som sagt inte blivit av.
Helgen har iaf varit bra har ju hunnit med en hel del ändå.
Först och främst marknaden i Arjeplog hittade inget förutom munkar och Marcus hittade nå korv,
då vi kom hem drog vi som direkt till missen och var där ett tag sen gick jag och la mig då vi kom hem. 
Lördags for jag och mamma till mormor och hälsade på henne under dagen sen mot kvällen blev vi bjudna på middag hos syrran & Ante efter vi varit där ett tag blev det mellomys hos mamma. :)

Igår hade jag som bara ångest, ångest över att Marcus skulle åka och jobba är så typiskt han ska jobba natt sista veckan innan han börjar jobba borta.
Känns som man inte hinner se han något förutom de få minuterna på nätterna då han kommer hem och de få timmarna på dagen innan han åker och jobbar igen.
Men det är bara att gilla läget och mysa med djuren istället för själv är jag ju aldrig som tur är. :)

Nu ska jag vila en stund och sen försöka göra mig någon slags middag resterande timmar av denna dag blir väl att spendera framför teven med netflix. 

Hade gott! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0