Pust & stön

Vilken fredag det har varit, idag har man inte suttit i många minuter.
Vi vaknade vid 9 tiden imorse då bakning stått på chemat hela dagen.
Hann med en skottning av gården innan jag drog vidare till mamma vilket var ett bra beslut eftersom det toksnöat hela dagen så andra svängen med skottning var inte nådig precis tur snön var otroligt lätt annars har jag legat kvar på gården 😜
Nu är det bara vänta in plogen så en till skottning har man då att se framemot idag.

Gårdagen spenderades hos mamma men hann inte med mycket till bakning då gumman inte riktigt ville sova plus jag hade en tandläkar tid mitt i allt som tog längre tid än väntat.
Blir en liten operation så jag får bort min visdomstand som tydligen sitter fel så den är otroligt jobbig att ha i käften.
Stör mig riktigt mycket på den så skönt att få bort helvetet såsmåningom. ☺️

Vi har iaf lyckats baka klart det mesta är nog bara två bakverk till som ska göras.
Idag gick det då undan då man inte hade massa annat inplanerat och allt blev otroligt gott på de så kommer finnas mycke gottigott till jul.
Tur är det att allt som vi bakat finns hos mamma annars har väl jag och Marcus lyckats trycka i oss allt. 😁


Hemmagjorda Trillingnötter var en av sakerna vi hann med idag, är ju som ett måste vid jul då Aladin chokladaskarna bojkottat de nuförtiden så gjorde egna & grymt goda blev dom. 👍

Kommer somna tidig ikväll känns de som om nu tösen behagar att somna hon också i någorlunda tid hon har nog kommit i någon sorts fas då hon vaknar oftare om nätterna men som tur är sover hon bra på morgonen så sömn får jag då.

Annars väntar vi på att pappan ska sluta jobba så vi tar oss iväg för att handla till  middag sen blir det väl fredagsmys med enbart gumman & hundarna ikväll, Marcus lär väl vara och ordna på klubben hela kvällen plus helgen. 

Nae nu är det blöjbyte på gumman.

Ha en fin fredag.! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0