Lucia

Mysigt med lucia idag och inte alls många dagar kvar till jul. ☺️
Snöa gör det också vilket faktisk är jävligt skönt då det flesta städer inte har någon snö.
Skulle kännas hemskt att inte ha en vit jul snön gör ju att julen blir lite extra mysig. 😊
Sen att skotta är faktiskt ganska roande måste ha blivit sjuk eller något men det är som härligt på något konstigt vis.
Hatade att skotta mammas gård då vi bodde i lägenhet de helger hon jobbade och de kommit snö.
Kanske man skulle ha börjar jobba med att skotta snö åt folk om vintrarna. 😂

Igår blev det en dag på samhället med mamma, lunch och spring i lite affärer då jag kom hem snörde jag gumman i vagnen så hon skulle få sova.
For ut med vovvarna en sväng & på den svängen somnade hon. 
Sen kom Matilda, Frans & Freddy förbi så det blev en liten middag med dom.
Alltid lika trevligt att få besök av de plus att man saknar de ju lite då det flyttat utanför samhället men långt är det ju inte precis så en bilfärd hit & dit är ju som bara trevligt. 😜
Mot kvällen blev det mys framför svenska hjältar galan och ett tapert försökte att få gumman att somna före 12 men gick inte så bra men tillslut somnade hon då klockan var närmare 1. 😁
Skit unge ska ju bara ligga och tjollra på och att försöka få henne att somna i famnen är typ omöjligt då hon vägrar ligga stila.
Men tack och lov är hon ju då aldrig sur när man lägger henne utan det är just det där att hon är typ hyperglad då det ska sovas fast skit ungen är väldigt trött.
Få prova bädda ner henne i vaggan och se om hon vill somna där. 😉

Varenda gång man ska ta kort så kommer alltid Akilles me in i bilden.!!
Gumman har börjat tycka hundarna är väldigt intressanta. 💕

Ska snart he mig ut på en promenad med vovvarna sen hade jag tänkt försöka måla klart i halen så vi blir klara någon gång, Marcus sover då än och lär ju då fortsätta med de ett tag till, har tänkt vara snäll och låta han sova. 😊
Sen måste jag hitta en vettig såg så jag kan börja med ett litet hyll projekt som förhoppngsvis kommer bli väldigt bra då det blir klart. 
Någon gång kanske man skulle försöka vara händig. 😜

Nae klä ungen så vi kommer oss ut någon gång lär ju då få ploga fram med barnvagnen på gångbanan efter vägen tror nog inte det plogat något. 
Akilles får dra oss fram.

Ha en fin lördag & Lucia för det ska vi bane mig ha. 💋



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0