Tisdag

Skönt att man vaknar till strålande sol  man får så mycket mer energi och får mer saker gjorda :D.
Igår så fick jag ju inte allt så mycket gjort skulle ut med hundarna på en långpromenad men då började de ju spöregna och släppa Akilles hela den vägen var jag inte sugen på för han vill helst inte vara ute då de regnar.
Men idag ska jag he mig ut på en promenad med hopp om att min skalle sluta göra ont också.
Somnade med huvudvärk och vaknade med huvudvärk..
Men snart är man väl på banan igen, hade tänkt städa lite ute på bron också men de vart då inte heller gjort igår for och handlade nå mat med mamma och var förbi några gravar och gjorde höstfint sen intog jag soffan. :P
 
Men jag var lite duktgig och fyllde i nå papper iaf som ska skickas iväg idag. :)
 
Annars idag så ska jag tvätta å försöka städa lite hära hemma får se hur långt man tar sig med de :P
 
Nu till de roliga sitter och försöker komma på hur jag ska lägga upp min nya träning som är crossfit har fått en massa övningar av min kära broder Tommy så nu ska jag börja träna igen fast inte på gym utan hemma. Fick prova på crossfit när jag var i Umeå sist och shit så kul de var men grymt jobbigt så denna träningsform kommer jag nog att gilla och tydligen så ger den resultat bara på någon vecka. :P Så nu gäller de inte att fuska med sig själv utan köra hårt i först 30 dagar och sen få nya övnmingar som ska göras.
Å jag börjar med detta idag skulle egentligen ha börjat igår men var inte på topphumör alls så vart en dag senare men då är de ju bara hålla på en dag längre än tänkt. :P
Allt går bara man vill.
 
Nu i 30 dagar ska jag röra på mig 7 dagar varje vecka & av dessa 5 dagar ska jag röra på mig minst 45 min, som cykla, gå, städa och åka inlines. Ja allt möjligt egentligen bara jag håller igång dessa 45min. Sen då varannan dag kommer jag köra ett crossfitpass minst 3 pass i veckan.. Eftersom Tommy skickade med en massa övningar är de lite svårt att veta vad man ska börja med så försöker lägga up dagens pass så får se vad de blir. Mest troligt kommer jag även att skriva ner de hära för att hålla koll lite på vad jag gjort och hur de gick. Så man även sen kan gå tillbaka och kolla på resultaten. :P
 
 
Så nu är de bara köra på..
Och som pappa alltid sa man fuskar bara med sig själv.

Kommentarer
Postat av: Emma

Spännande! Hejar på dig härifrån! Du är superduktig!

2012-09-23 @ 10:30:58
URL: http://dietistemma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0