Torsdag..

Har varit på skolan i veckan kändes ganska skönt, tur att man har en sjuk klass som gör att man får skratta och tänka på annat.
 Varit ledig idag hade ingen matte så fick vara ledig hela dagen. SKÖNT. Passade på att sova ut lite för jag sover inte precis så bra om nätterna. Kan inte fatta att det är mer än en vecka sen pappa lämnade oss och nästa vecka är det begravning. Tiden går ändå sjukt fort fast det inte känns som det.
Men jag saknar han mer och mer för varje dag som går. För nu börjar man inse att han inte ligger på sjukan och ska snart komma hem igen, utan man börjar inse att pappa kommer inte att komma hem igen. Han finns inte längre. Den tanken känns så hemsk att tänka. Men man måste acceptera det som hänt och försöka tänka andra tankar. Han fick en underbar sommar med sin familj tack vare sina tabletter. Han har fått vara med om så mycket roliga saker i sitt liv. Han har fått leva ett underbart liv.

Hans jobb Lundbergs trä skrev en så fin dikt i tidningen igår tror jag att de var.
Sov i ro dör björkar susa
Sov i ro där tallar stå
Sov i ro där sol så fager
blickar ner från himmel blå.

Våran dikt som vi hade i tidningen.
Det fanns för oss alla ett rum i ditt hjärta
För alla utav oss du gjorde ditt allt
Du deltog med oss i vår glädje och smärta

Tack älskade make, lilla pappa tack för allt.


Veronica och Roberts dikt

Du vet att om att du var värdefull
att du var viktig här och nu
Att du var älskad för din egen skull
För ingen annan var som du.


Imorrn drar jag, Syrran och mamma till Umeå ska bli skönt att få komma bort och vara med Tommy. Längtar väldigt mycket. Kommer att sakna Marcus <3. Vi har ju tydligen skola nu i helgen. Men jag klarar inte av att vara på skolan då. För jag behöver få komma bort och Tommy är så bra på att få en att skratta och må bra. Han är så sjukt underbar bror <3. Han får en jämt på andra tankar när man mår dåligt. Det var även länge sen man var i Umeå med. Ska bli kul :D

Nae nu ska jag dra och se en film och vänta på att baby ska komma hem. :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0